Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Dim 23 Fév 2014, 22:29
vaergas78 a écrit:
C'est Kickstarter qui c'est fait piraté pas Watermelon. Et la CB ne risque rien, vu que c'est payé sur Amazon. Les seules choses chiantes, ce sont les noms, adresses, mot de passe etc.
EDIT: j'ai retiré la phrase que j'ai mis en dernier, lol. Je croyais qu'il était prevu pour fin 2014 xD. Donc je suis inquiet également. :/
fin 2014 paraît crédible en effet... En espérant que cela ne soit pas transformé en hiver 2014... qui pourrait nous conduire jusqu'en février/mars 2015!!!
Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Lun 24 Fév 2014, 10:55
C'est clair que sur Dream, pas de maj ni DLC...
benzo Old School Member
Inscription : 09/05/2011Messages postés : 7245
Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Lun 24 Fév 2014, 21:41
Moi j'aimerai bien des news du Project Y pour lequel j'ai investi via un contact
Blizzard Bronze Member
Inscription : 04/02/2014Messages postés : 649
Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Mar 25 Fév 2014, 08:34
Yop, des petites news, j'en ai eu justement ce matin par mail:
"PETIT CONCOURS! Et aucune raison de ne pas y participer -> Concours de Graffiti pour le ProjectY & N: En attendant la sortie des deux jeux, laissez votre trace sur un des murs du ProjetY ou parois (grotte) du ProjetN. Vous faites un petit graffiti, on vote, et il se retrouve dans le jeu! Plus de détails ici: http://www.magicalgamefactory.com/fr/blogs/wm-blog_1/?rdirectlink=22
ProjectN, lentement mais surement! Comme vous le savez, faire un jeu de A à Z peut se révéler difficile mais le bout du tunnel approche, lentement mais surement. Ces derniers jours ont été compliqués pour notre programmeur, le projet est grand, massif et il à été très occupé dernièrement. Cependant, cela sa disponibilité s'améliore de jours en jours, une nouvelle video très bientôt. Beaucoup d'échange à WM concernant le nom du jeu. Oui, c'est du sérieux! Particulièrement pour le dernier jeu SNES/Super Famicom de l'humanité (à ce jour). Pour ceux qui doutent encore, pas plus tard qu'hier, les usines et chaines de production ont été inspectées et tout est prêt pour le jour J!
ProjectY, Sprites! Comme vous le savez, les sprites étaient la principale cause de notre retard. Nous nous concentrons sur la finalisation des sprites, il ne reste plus qu'une poignée de punks à terminer! Bonne nouvelle! Cela nous permet aussi d'ajouter des détails et de retravailler certains fonds! Bref, ce n'est pas du temps perdu!
Précos Pier Solar HD, Pier Solar Reprint! Vous recevrez dans les prochains jours une newsletter séparée très bientôt mais un petit mot quand même: Merci encore pour votre patience!
Pour toutes questions, contactez le support en bas de chaque page de l'atelier magique. Si vous êtes ni investisseur dans le ProjetN, ni dans le ProjetY et que vous souhaitez ne plus recevoir la newsletter, rien de plus simple: Connectez-vous à votre compte, puis allez dans votre profile et retirez la newsletter de vos abonnements.
WATERMELON TEAM"
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benzo Old School Member
Inscription : 09/05/2011Messages postés : 7245
Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Mer 26 Fév 2014, 07:28
Merci pour ces infos rassurantes, même si les jeux risquent de sortir en retard
vaergas78 Platinum Member
Inscription : 01/11/2010Messages postés : 1918
Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Mer 26 Fév 2014, 07:44
Email de ce matin:
Citation :
Project Update #19: Text update For backers only Posted by WaterMelon Co.Like Hello everyone. So just as the name says this will be a text only update. Read on and find out why soon. The first thing I'd like to report is on the definitive completion of the directors cut. I've just finished uploading the entire script to the translation database. 6070 lines of text, from an original ~5500 lines that existed on the Mega Drive game, that is, we have a 10% increase in game text for the director's cut. You all know what that mean: Hours of new gameplay that builds on top of the Mega Drive version and tie a few loose ends that were left behind back then. Now multiply that number (6000) by the count of languages (6) and you get the the final count of lines that the game will have after all translations are input... 36 thousand... quite massive. The good news is, now I can focus my time on other tasks ahead... many of them are administrative like preparing the Trophies/Achievements, but many others are regarding the update of the original game assets that will be in the game, such as music. Most people know this but it's worth to repeat that the game will have both versions of the soundtrack: Original MD (16bit) and HQ (Similar to the one found on the OST).
Now I know many of you are upset about the interval of updates since last year... it's my fault. I made the classic mistake of waiting to have some substantial material to show, rather than just dropping a line. Sorry for that.
Now a bit of insight on why we have delays on the game release (and delays on the updates as well). I'll be very candid so bear with me: The fact is that we've been building graphics since day one of this project, but in the beginning there was a lot of back and forth trying to find the right artistic style as well as the right artists. Fonzie, the mustache mascot of WaterMelon is a very hard man to please, and it was very, very hard to get things aligned the way he wanted... in the end they didn't, but by then we had lost over 3 months in experiments and mockups. I decided to take matters to my own hands and worked with the graphic designers by myself since then (so if you don't like the way the game looks, blame me, not Fonzie). We worked hard to catch up with the delays, but in the end it was impossible without compromising the quality, therefore I decided that it was better to delay and getting a "full product" rather than cutting the quality and delivered something less than acceptable. In my personal opinion, it was worth it, because the designers are doing an excellent job (you'll see it in the next update).
Anyway, my disagreement with Fonzie over the art style pushed him away from PSHD project (and from our office in USA), which had a serious impact on the engine development, after all, we are basing it on the Mega Drive version, and nobody understands the MD engine better than Fonzie. With with him being absent on the engine development I was forced to drop the entire engine work on Chui (whom I will be forever thankful to. Chui is a great person and a very smart programmer), so we had a setback of Chui not only having to develop the drivers for the game platforms but also the game engine itself, which was in a very obfuscated (to use a polite word) code. Slowly but surely he got the grasp of the code and the game is now very, very close to the beta test stage. But for those fans of the mustache man, don't worry. He didn't quit the project, but he's focusing on what he does best, which is designing the packages, collectors edition items and other backer rewards.
Finally, about what comes next: Well all the wait for the graphics wasn't in vain. Very soon (possibly this week, or early next week the latest) I'll post another update, this time to show all the new graphics, since I'm sure that you're all tired of seeing the same things: City, Forest and Caves, hehe. I know I'm tired of that too. But this update will also cover something very important... and the main reason for this long long wait for the graphics: We'll start the Steam Greenlight process for Pier Solar and for that, we needed to have a good video showing the diversity of environments in PSHD as well as some battle scenes, which have been missing from the reports since the beginning.
So there you have it. I hope it was a good read, and sorry for the lack of pictures. They'll come on the next public update, very soon. I'll also open beta test enrolling season so stay tuned.
Best to all of you, let's finish this game!
-Tulio
Il y a eu de l'embrouille! Et ils ont 3 jeux a sortir cette année, ça va être tendu pour eux!
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benzo Old School Member
Inscription : 09/05/2011Messages postés : 7245
Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Mer 26 Fév 2014, 16:05
C'est bien ce que je disais peu probable de voir le project Y sortir fin Mars comme prévu...
Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Jeu 27 Fév 2014, 19:34
Alors, on m'a demandé de ne pas tout confier... Les consoles sont en cours de finalisation, les manettes et les VMU eux, sont moins avancés. Ils essayent d'aller au delà de ce qui était prévu pour nous faire plaisir, tant sur les consoles et les goodies que sur le jeu, qui connait un retard, mais pas forcément conséquent, ça sera premier semestre 2014 sauf gros changement.
Voilà pour les news.
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benzo Old School Member
Inscription : 09/05/2011Messages postés : 7245
Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Ven 28 Fév 2014, 10:27
Merci pour les news Lim
Bon au plus tard en Juin
vaergas78 Platinum Member
Inscription : 01/11/2010Messages postés : 1918
Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Lun 03 Mar 2014, 00:33
Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Jeu 10 Avr 2014, 19:13
ça tue!!! Impatient d'y jouer sur Dream!!!
Reiv Steel Member
Inscription : 12/03/2013Messages postés : 136 Paris
Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Jeu 10 Avr 2014, 20:58
Perso je me suis commandé la totale :
- Version MD reprinted - Version Dreamcast euro - Strategy guide
Remy75 Steel Member
Inscription : 06/05/2012Messages postés : 116
Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Mar 29 Avr 2014, 23:33
Il y a des frais de port? Si oui c'est combien environ? (pour la france)
Reiv Steel Member
Inscription : 12/03/2013Messages postés : 136 Paris
Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Sam 03 Mai 2014, 12:34
Si tu commande plus de 20 dollars c'est gratuit pour l'international. Par contre j'ai zéro news par rapport à la date d'envoi des produits.
Remy75 Steel Member
Inscription : 06/05/2012Messages postés : 116
Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Sam 03 Mai 2014, 15:54
Ok merci. J'attendrai que le jeu ne soit plus en préco histoire de pas attendre impatiemment
Reiv Steel Member
Inscription : 12/03/2013Messages postés : 136 Paris
Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Jeu 03 Juil 2014, 10:57
Message reçu aujourd'hui (il était temps sérieux! J'ai préco en avril).
Cher(e) Reiv,
Nombreux d'entre-vous se posent la question: "Quand-vais-je recevoir ma précommande". Pour la version REPRINT du jeu, format Mega Drive/Genesis, il est en cours de fabrication, nous avons un délais suplémentaire de 4 semaines, en effet, nous mettons au point un nouveau procédé de controle qualité des cartouches. Mis à part ce point, les boites sont prêtes.
Pour la version DREAMCAST et PC/LINUX/MAC, une date de sortie vous sera communiqué très prochainement.
Vous serez tenu informé de la progression de votre pré-commande par email. Merci de votre compréhension.
A bientôt. WATERMELON TEAM
psykotik44 Old School Member
Inscription : 16/08/2010Messages postés : 6940 44
Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Jeu 18 Sep 2014, 12:59
vous avez du recevoir aussi un mail pour vous demander votre adresse et la région pour le jeu? je répond a leurs questions et je me tape un message d'erreur quand je valide -__- . autant pour moi la seconde fois c'est passé ^^'
du moins cela veux dire que enfin on approche de l'arrivé des jeux chez nous
_______________________________ Il vaut mieux bomber, plutôt que crever ! Shmup'em-all
Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Jeu 18 Sep 2014, 15:19
juste 1 an de retard
_______________________________ Il vaut mieux bomber, plutôt que crever ! Shmup'em-all
vaergas78 Platinum Member
Inscription : 01/11/2010Messages postés : 1918
Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Mer 24 Sep 2014, 00:47
Email reçu:
Citation :
Hi everyone. We're proud to announce that Pier Solar will be released on September 30th, 2014 for PS4, PS3, STEAM, and OUYA. Development is completed for all remaining platforms. The release dates for Xbox One, Wii U and SEGA Dreamcast will be announced next month, pending certification (Wii U & Xbox One). Starting on the 30th we'll contact the backers of the above mentioned platforms and provide the download codes. As soon as the Wii U and Xbox One versions get certified we'll contact the backers with those versions to provide the codes. Also, physical versions will take a bit longer due the extra tests necessary on the discs since they can't be patched. Best regards! -WM
Pour les versions physiques, il faudra encore attendre un peu!
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kem Steel Member
Inscription : 16/04/2012Messages postés : 143
Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Dim 16 Nov 2014, 19:27
ça commence à être long pour les versions physiques
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lorentzo59 Old School Member
Inscription : 19/02/2011Messages postés : 2993 Lille / Paris
Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Dim 16 Nov 2014, 19:58
J'ai reçu un code pour la Wii U mais il est pour l'eshop US. Je leur ai envoyé un message pour recevoir un code EU mais pas de news. Quelqu'un est dans le même cas ?
Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Mar 10 Fév 2015, 22:26
C quand même abusé ça!
vaergas78 Platinum Member
Inscription : 01/11/2010Messages postés : 1918
Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Jeu 19 Fév 2015, 10:41
Ces photos datent de Novembre dernier. Et personne ne les a vu?
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vaergas78 Platinum Member
Inscription : 01/11/2010Messages postés : 1918
Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Sam 21 Fév 2015, 06:27
Watermelon a écrit:
Hello Backers We have been working hard to ensure that the Physical release goes off without any margin of error. Bug testing and working against the Dreamcast constraints has been a mighty challenge, however I am now proud to say that the hard work (And you’re patience and support) has paid off. We are happy to say that the physical releases of Pier Solar And The Great Architects HD is almost ready, after everything is finalized and complete, all contents will be manufactured and the disks ready to print. We know it’s been a long road and many people have been waiting for some time and we are hoping that by March all of your patience will be rewarded. We'd also like to point out that due to our reduced staff we can't keep track of all comments, so if you need to reach us for any reason, please use the Kickstarter Message system, and you'll receive a prompt response. We'll be recording a video next week showcasing the Dreamcast version running and also some of the new features in the game, please watch out for another update shortly after. We thank you for all your patience and support. Without you Pier Solar HD wouldn't exist. All the very best. WaterMelon
Ça arrive!
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benzo Old School Member
Inscription : 09/05/2011Messages postés : 7245
Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Sam 21 Fév 2015, 12:04
J'aimerai bien des news du Projet Y aussi
Invité Invité
Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Sam 21 Fév 2015, 16:39
Pour les personnes qui n'ont pas soutenu le jeu, est-il possible encore de l'acheter ? Je viens d'aller faire un tour sur leur site et pour la version Dreamcast (E) il est marqué que les prochains commandes se feront en mars. Je peux y aller où j'ai aucune chance ?
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Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC )
Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC )