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Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Mar 04 Déc 2012, 01:51
Bon bah voilà c'est fait
Non en fait je voulais savoir si en ayant pris une Dreamcast 5ex, j'allais avoir un truc en plus. J'avais cru comprendre qu'ils m'enverraient une seconde version limitée avec la dreamcast.
Et savoir aussi si la version Dreamcast limitée reste inchangée au final.
Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Mar 04 Déc 2012, 01:54
Bah, ils ont envoyer un mail, comme quoi tu allait recevoir avec la Dreamcast un exemplaire de la version collector ainsi que le poster limité à 150 exemplaires. (comme pour le pledge de la 360 quoi) Et comme tu as aussi fais un second compte pour te prendre l'edition collector en sachant que tu ne savais pas que tu allais en avoir un avec la console, bah tu en aura deux (comme moi)
EDIT, dans le mail il ont mis une photo avec le jeu sur la mablette!! xD
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Minouche Platinum Member
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Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Mar 04 Déc 2012, 01:59
mais je capte pas. la version collector dream est limitée à 750 ex. S'ils donnent une édition collector avec les Dreamcast, elles seront à 5ex. ou bien ils ont viré 5 exemplaires du lot de base ? ce qui resterait 745 copies sans la dream ?
Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Mar 04 Déc 2012, 02:03
Alors la, je ne sais pas. Mais quand tu regarde bien, tu as aussi une version collector pour la 360 et pratiquement tous les "pledge" au dessus de 125$ ^^
Donc c'est plus que 750 exemplaires au final ^^
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Karellen Iron Member
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Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Mar 04 Déc 2012, 13:25
Ouais j'ai pense a ca aussi, tu as auras un peu plus mise en vente normalement, si tu rajoutes les lots pour lesquels la collector est presente de base avec. Mais bon c'est pas un enorme changement.
psykotik44 Old School Member
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Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Mar 04 Déc 2012, 21:29
je pensais qu'il mettrait un dernier objectif en entrant dans les dernières 24h, mais apparemment non ^^'
toujours le compteur continue de gonfler 211k
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vaergas78 Platinum Member
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Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Mar 04 Déc 2012, 22:56
C'est vrai qu'ils auraient pu mettre un dernier objectif, comme le jeu sur PSN par exemple. (comme le "PS" sur le mail qu'ils ont envoyé) Mais non. :/
Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Mer 05 Déc 2012, 15:34
Et voilà c'est finit ! Au final plus de 230 000 $ pour 3517 personnes (ratio d'un peu plus de 65$ par personne ).
Voilà ce que nous aurons pour ceux qui ont pris la version collector du jeu :
"Amount pledged: $130.00 Reward: Pier Solar Collectors Edition for SEGA Dreamcast. A beautiful, limited edition, physical package that includes Pier Solar for SEGA Dreamcast (You get to choose whichever version you want: either USA, Europe or Japanese versions), the Pier Solar Guide Book, a signed lithography, and three beautiful figurines. Kickstarter exclusive, limited to 750 produced, ever! We will send you a survey to select which region you want later. Estimated delivery: Dec 2013 "
Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Mer 05 Déc 2012, 19:08
ça te fait comme un fussoir ?
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Minouche Platinum Member
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Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Mer 05 Déc 2012, 19:11
lol.. En fait je me demande même si je vais pas annuler ma commande de 130$, parce que là du coup je vais me retrouver avec deux fois le même collector..
Inscription : 09/01/2011Messages postés : 153 Paris / Tokyo
Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Mer 05 Déc 2012, 19:49
Et bim 130 $ x 2... ?!
Pas compris là et j'ai vraiment pas envie de m'encombrer d'un exemplaire en plus pour jouer les re-sellers par la suite.
La politique de Kickstarter est assez spéciale donc j'ai contacté directement le vendeur en espérant une réponse positive parce y'a de la marge quand même.
Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Mer 05 Déc 2012, 21:04
maigre consolation pour vous les amis, l'euro/dollars est à 1.30 today... c'est mieux qu'1.27...
Karellen Iron Member
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Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Jeu 06 Déc 2012, 03:23
Si ca pouvait revenir a ce taux pour le EUR/JPY, comme il y a quelques annees. J'ai achete une VHS a 1000 yens sur YAJ, ca me revient a 45USD une fois tout paye.
Bref, vivement qu'il y ait des news et des visuels pour le pack!
Sp!nz Steel Member
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Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Jeu 06 Déc 2012, 23:20
Décidément j'en aurais vu de toutes les couleurs
Je viens de me faire rembourser l'un des exemplaires commandés par erreur par contre j'ai pas pensé à demander la façon dont l'équipe procédera pour laisser le choix entre les versions PAL, NTSC et NTSC-J.
En tout cas pour en revenir au project je trouve que c'est une excellente nouvelle, un rpg de plus sur Dreamcast ça fait clairement pas de mal car à part les Eldorado Gate, Segagaga (un de mes plus gros coups de coeur pour le background culotté) et éventuellement le Fushigi no Dungeon y'en a pas beaucoup que j'ai apprécié, et là c'est de la 2D que demander de plus ?
Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Jeu 06 Déc 2012, 23:26
Sp!nz a écrit:
Je viens de me faire rembourser l'un des exemplaires commandés par erreur par contre j'ai pas pensé à demander la façon dont l'équipe procédera pour laisser le choix entre les versions PAL, NTSC et NTSC-J.
de mémoire on recevra un questionnaire de leur part qui te demandera quel version tu veux avoir (par contre quand je ne sais pas ^^' )
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Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Sam 08 Déc 2012, 23:01
Amazon = 99% de douane
Donc n'ayez pas trop d'espoir.
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vaergas78 Platinum Member
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Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Sam 08 Déc 2012, 23:12
lim-handek a écrit:
Amazon = 99% de douane
Donc n'ayez pas trop d'espoir.
Le paiement ce fait via Amazon, mais la livraison je crois pas. Je dirais ça quand je recevrai le jeu du projet auquel j'ai participer avant. Je devrai le recevoir d'ici Janvier logiquement. C'est un peu comme les vendeurs tiers qui envoient eux même leur colis mais qui sont payés par Amazon.
Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Sam 14 Sep 2013, 12:10
et voici l'interview de Chui:
“15 Minutes with… Chui and Pier Solar HD Chui is sort of a celebrity in the “scene” – a word that for some of us can sound a little emo. In the scene of the last Sega console, of course. He is the author of the best available emulators for Dreamcast, and since several months, the major brain behind the conversion of Pier Solar for PC, Xbox 360…. and – obviously – Dreamcast. Our columnist, Carlos Oliveros, had put his efforts in contacting the authors of Pier Solar, and had with this “modest genius”, Chui, our first exclusive international interview! GTM – Chui, in this little retro game world, many of us have heard about you, especially the Dreamcast fans. However, for those who might not know, could you give us a general idea of what you have done and why the readers should get to know you? What is exactly you field? Chui – Well, the truth is that I have been involved with the development of emulators practically since the first time I laid my eyes in one, starting obviously as a player, and soon I finding myself interested in how to actually make it.Later on, the Dreamcast came into my life, and again I first started as a player, following by my interest in development, when Sega had commercially abandoned it. I thought it was an amazing console in several aspects, games wise, and development wise, and it took me over 10 years adapting and developing for Dreamcast. After so many years, I have experienced every bit of it, from the Neo-Geo emulator to the Amiga one. GTM – Do you consider yourself an expert of the inwards of the last Sega console? Chui – We can say that. To be able to emulate a console such the Amiga in 250 MHz is necessary to understand the whole process. After so many years of hands on my knowledge about it feels very natural to me. Also, take in to the account that I have been programming since the ZX-Spectrum assembly time, C, etc. That is the reason why I end up knowing the consoles I emulate from the basics, because there was a time when I programmed for them. Let’s say that I have always been interested in ‘low level programming’… Even my final project at the university was a micro-kernel. GTM – But, is there anything special that keeps you active regarding to the Dreamcast? Chui - The console is technically amazing for the time it was first released, it was practically a recreation of NAOMI, and the fact that Sega has quit manufacturing it was a facilitator so I could freely develop for it. Soon enough I was completely engaged in it. In general, I am very interested in retro games and indie, but the Dreamcast is special, it is precious. From my perspective, it is the last retro console (of the 20th century) which is capable of emulate all of the previous consoles. GTM – What makes emulating the Sega Genesis in Dreamcast such a hard task? Chui – It all depends on what you want to do. I can explain: an emulator will always be a software very close to a hardware, and because of that everything depends on the level of accuracy you intend to reach. To emulate the Sega Genesis so it will be able to run 70 – 80% of its games you will face almost no problems, however to make it run 99% of its games is very hard. The major problem to emulate it is to reach the highest level of accuracy.However, there are worse ones to emulate, such as the Amiga, and on the other hand there are easier consoles to do so, such as the Neo-Geo, although it was more potent despite being more powerful. GTM – Precisely, you also have an extensive knowledge about the Sega Genesis. Aren’t you now working in a very interesting project that until today was a big mystery? Chui – Are you talking about Gens? It is not exactly a mystery, but I am not the super expert in the console, but my colleague Óscar Orallo. Óscar took years re-writing Gens the Stefan’s emulator. I have been assisting with everything related to the Dreamcast (it is multi-platforms), and tracing errors, but 90% of it is his.Óscar and I started with the Neo4ALL, and even ended up writing a core in the assembler of the Motorola 68000 and the Z80. We have done a lot together. GTM – Ah, sneaky! You know I am not talking about that! Lol! Chui – Oh, yes! Of course, of course. I’ve been working in Pier Solar for months now. This last adventure is not as typical as the ones I have previously got involved to. GTM – How brief of an answer for such exclusive juicy interview! I’m sure you can do it better! Chui – True, let’s see…What I can say is that I am working in the conversion of Pier Solar and that your magazine is the first one in the whole world to talk about it! That’s better, isn’t it? GTM – Much better! And how did the guys from WaterMelon convince you to get involved into their game? Chui – Well, let’s see… There were other people involved with the original project for Sega Genesis that knew about my existence in the Dreamcast scene, and that were able to convince the WaterMelon bosses about how great it would be to take this RPG to Sega’s last console. After a while, one of those mutual people made our connection and… Well, it was actually you the one who convinced me! You showed me the article in your magazine with the game review. GTM – I was only an intermediate for something that had to happen. But let’s talk more about the project because today the main character here is you! Chui – So, the initial idea was for me to make a port for Dreamcast, and we ended up involved to the HD multi-platform remake. Indeed, even the Dreamcast does not share the same capability that a PC has today. I always say that you must start by accepting it as a port as accurate as possible to the original from Sega Genesis to Dreamcast, something more or less simple if not for the fact you have to rewrite 100% of the codes… But now it is the hardest part, because you have to make both things in one shot – the accurate remake, and the improved version. Remember that once we are done you can play the same game in two ways: retro and HD (and make them in a device 205MHz and 16MB of RAM). GTM – That’s where I wanted to get at. Tell us more about it. Chui – We will be able to select either the HD or the 100% original graphics and sound track versions! GTM – In every single platform, right? Chui – Generally, yes. However, there will be differences for the HD versions. The Dreamcast won’t reach 720p/1080p resolutions like the Xbox 360. The Android version is similar to Dreamcast in this case.So, let’s say that there will be three versions: retro, HD and “HD/2” (lol). Like I said, it’s only about the graphical resolution. The essence of the game will be exactly the same as the Sega Genesis for all of the platforms, the same adventure. GTM – So, all of the code has been rewritten, correct? Will the fans find the same game play spirit as the original version? Chui – In the beginning I was rewriting all of the code, but now we are trying to work on a mixed solution. We expect the logic of the game to be extracted so that it does not lose the essence that a game such as Pier Solar has as a whole. At this very moment, Fonzie has been working in one side of it, and I am in the actual back-end, that is, a multi-platform library that supports the game, an engine. Fonzie is the original programmer of the original Sega Genesis game and he is the only one who understands this code, very specific to the Sega Genesis type of hardware. It is surprising how they managed to make even the mode7 with alpha-blending work in a console like the Sega Genesis, which in theory does not have enough capability for it. It’s an Odyssey! GTM – And how do you plan to recreate those graphical effects for the modern versions in HD? Chui – At first they won’t be graphics based on tiles, meaning, if a map is usually 4096 x 2560, it will be recreated pixel by pixel and there won’t be repeated blocks. Originally for Sega Genesis a map was a sequence of tiles arranged according to the map, that’s why the graphics appear to be repeated in multiple situations, for example, one character’s house graphics is made of about 90% of the graphics of another character’s house, and so on. For the HD version, besides increasing its resolution in x2 or x4, the graphics will be totally customized, therefore much richer in details. In addition, there will be new effects and details, such as birds flying over the towns, bouncing leaves, and more. At this level the change is spectacular, but in essence the game remains the same, and we will even have the option to play with the original graphics, for the pixel lovers! GTM – It sounds promising!! What would you say that was the most challenging during this process? The most complicated? Chui – The most complicated is to have to rewrite everything. It really is complicated to make the game all over again and make it multi-platform, especially when the differences among all of the consoles are very relevant. To make the game run for PC, MAC, and Linux is somewhat code friendly, however if we take into the account the 360, the Dreamcast, Wii U, and Android, the process gets clearly more complicated. At least programming wise, because visually we have to make all of the graphics to their maximum possible resolution to be able to adapt them to the capability of each platform separately… About the sound track, both the original version for Sega Genesis and the extended version for Sega CD will be included, and for that we will be working with the original tracks/recordings which have even more quality. We still have a few months of development ahead of us, but we have been piling up work hours like crazy. We – the original team in addition to myself since I joined the project almost one year ago – have been work with a lot of love for the original game. The weird thing is, I have never a big fan of RPGs, but Pier Solar really is exceptional. GTM – We will stop over here, and we will see you soon at the end of the year with Pier Solar HD. Thank you for your time, amigo! Chui – Thank you. Back to work!” We hope you enjoyed reading in more details about the development of our game! Thank you, GTM, for the great article! Thank you, Chui, for the amazing work you perform! Stay tuned for more juice time coming soon! - WM Team
Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Dim 23 Fév 2014, 14:33
Toujours rien, et mon contact Watermelon ne repond pas aux mails. Autre point très embêtant, je pense que vous avez aussi reçu ce mail, ils se sont fait pirater, et plein de données privées ont été dérobées, prénom, nom, adresse etc, soit disant rien concernant les n° de CB.
C'est vraiment pas sérieux de leur part tout ça, aucune communication, alors que pour certains, c'est 1000$ lâché fin 2012 et pas de news.
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Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Dim 23 Fév 2014, 14:59
j'ai pas vu pour le piratage -___- je vais surveiller ma cb ... par contre c'est vrai que l'attente est longue :/ (au pire j'ai pas encore de dreamcast ^^')
mais bon vu comment c'est je pense que les projets N et Y ne tiendront pas leur deadline...
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Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Dim 23 Fév 2014, 15:00
Merde pour le piratage!
Bon et du coup ça me permet de me rendre compte que je suis passé encore à côté d'un collector... Il t'aura des possibilités de rattrapages? (J'ai pas trop d'espoir)
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Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Dim 23 Fév 2014, 19:25
lim-handek a écrit:
Toujours rien, et mon contact Watermelon ne repond pas aux mails. Autre point très embêtant, je pense que vous avez aussi reçu ce mail, ils se sont fait pirater, et plein de données privées ont été dérobées, prénom, nom, adresse etc, soit disant rien concernant les n° de CB.
C'est vraiment pas sérieux de leur part tout ça, aucune communication, alors que pour certains, c'est 1000$ lâché fin 2012 et pas de news.
déjà que sans aucun problème, WaterMelon n'arrive pas à tenir les délais, alors avec un piratage... Perso, je suis plus inquiet de voir le jeu reporté de 6 mois qu'un éventuel piratage de CB...
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Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Dim 23 Fév 2014, 19:37
c'est vrai que les délais apparemment personne n'y crois .. j'avais pas suivi le développement et distribution de pier solar sur MD donc je me tiens au bruit de couloir la dessus. mais bon on ne peux pas trop non plus en vouloir a des boites a taille humaine ce genre de chose.
après pour la CB je viens de tilter que de toute façon la mienne est hs et que je reçois l'autre d'ici quelques jours donc pas inquiétude pour moi a avoir au final
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Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Dim 23 Fév 2014, 19:42
C'est Kickstarter qui c'est fait piraté pas Watermelon. Et la CB ne risque rien, vu que c'est payé sur Amazon. Les seules choses chiantes, ce sont les noms, adresses, mot de passe etc.
EDIT: j'ai retiré la phrase que j'ai mis en dernier, lol. Je croyais qu'il était prevu pour fin 2014 xD. Donc je suis inquiet également. :/
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Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Dim 23 Fév 2014, 19:51
ok :/ je viens de changer mon mot de passe dessus.
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benzo Old School Member
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Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC ) Dim 23 Fév 2014, 21:29
Cela sent mauvais cette affaire
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Sujet: Re: Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC )
Pier Solar HD sur Kickstarter (Dreamcast,Xbox 360, PC )